Ochrona danych PP Wysoka
RODO
Ochrona danych osobowych jest jednym z kluczowych zadań, które wykonuje Zespół Szkolno – Przedszkolny w Wysokiej z siedzibą pod adresem 37-100 Łańcut, Wysoka 98 (dalej: Szkoła). Na bieżąco będziemy informować Państwa o ważnych zmianach w przepisach prawa, w tym o prawach osób, których dane dotyczą. Parlament Europejski opublikował w 2016 roku Rozporządzenie 2016/679 w sprawie ochrony danych osobowych, zwane RODO. Będzie ono miało zastosowanie w Unii Europejskiej od 25 maja 2018 roku.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Najczęściej zadawane pytania wynikające z tzw. obowiązku informacyjnego:
Co to jest RODO? |
Jest to skrót, od Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych. RODO wprowadza m. in. Nowe prawa dla osób fizycznych, których dane są przetwarzane. Jednym z obowiązków administratorów, którzy przetwarzają dane jest informowanie osób o przetwarzaniu ich danych osobowych. |
Dlaczego Zespół przetwarza moje dane osobowe? |
Zespół przetwarza Państwa dane, aby prowadzić działalność wynikającą z przepisów prawa, w tym m. in.: zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki nauczania, wychowania i opieki. |
Czy mogę mieć dostęp do swoich danych? |
Tak. Mogą mieć Państwo pełen dostęp do swoich danych osobowych. Mogą Państwo również zarządzać swoimi zgodami na przetwarzanie danych w zakresie w jakim zbieranie danych osobowych nie jest obowiązkiem prawnym Zespołu. |
Kto jest administratorem moich danych osobowych? |
Administratorem Państwa danych osobowych jest Zespół Szkolno – Przedszkolny w Wysokiej w imieniu, którego obowiązki administratora sprawuje Dyrektor. Zespół odpowiada za przetwarzanie danych w sposób bezpieczny, zgodny z obowiązującymi przepisami prawa. W sprawach ochrony danych osobowych mogą Państwo skontaktować się ze Szkołą za pomocą poczty email: spwysoka@gminalancut.pl, oraz pod numerem telefonu + 48 17 225 29 58 lub z inspektorem ochrony danych. |
Jak mogę skontaktować się z Inspektorem ochrony danych? |
Z Inspektorem ochrony danych mogą Państwo skontaktować się pod adresem poczty elektronicznej: idospw@wp.pl |
W jakim celu Zespół przetwarza moje dane osobowe? |
Państwa dane osobowe są przetwarzane przez Zespół w celu: · Prowadzenia spraw z zakresu: - zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauczania, wychowania i opieki, - umożliwienia uczniom zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia Szkoły, - kształtowania środowiska wychowawczego sprzyjającego realizacji celów i zasad określonych w ustawie stosownie do warunków Szkoły i wieku uczniów, - sprawowania opieki nad dziećmi odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości Zespołu, · Organizacja bezpieczeństwa osób i mienia Szkoły.
|
Kto jest odbiorcą moich danych? |
Zespół nie przewiduje udostępniać Państwa danych osobowych podmiotom innym niż te, którym Zespół powierzył do przetwarzania dane osobowe na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. Podmioty przetwarzające). |
Czy moje dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej? |
Obecnie nie planujemy przekazywać Państwa danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy. |
Jak długo Państwa dane osobowe będą przechowywane przez Zespół? |
Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji Państwa spraw i wniosków oraz ewentualnie po ich zakończeniu w celu wypełnienia obowiązku prawnego 9 wyrażonego w przepisach ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz aktach wykonawczych do tej ustawy) ciążącego na Zespole, a następnie zostaną usunięte lub przekazane do archiwum państwowego. |
Jakie uprawnienia mi przysługują? |
W związku z przetwarzanie przez Zespół danych osobowych przysługuje Państwu prawo do: - dostępu do treści danych (art. 15 RODO), - do sprostowania danych (art. 16 RODO), - do usunięcia danych (art. 17 RODO), - do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO), - do przenoszenia danych (art. 20 RODO), - do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO), - prawo do niepodlegania decyzjom podjętym w warunkach zautomatyzowanego przetwarzania danych, w tym profilowaniem (art. 22 RODO). |
Do kogo mogę wnieść skargę? |
W przypadkach uznania, iż przetwarzanie Państwa danych przez Zespół narusza przepisy RODO przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. |
Czy podanie danych osobowych jest dobrowolne czy obligatoryjne? |
Podanie przez Państwa danych jest dobrowolne, jednakże w celu dokonania prawidłowej obsługi Państwa wniosków niezbędne. Brak podania danych, niejednokrotnie może utrudnić lub całkowicie uniemożliwić załatwianie spraw w sposób zgodny z Państwa oczekiwaniami. Przepisy szczególne mogą jednak przewidywać sytuacje, w których podanie danych osobowych jest obowiązkowe, np. z zakresu prawa oświatowego. |
Skąd Zespół ma moje dane osobowe? |
Źródłem Państwa danych osobowych są wnioski złożone na ręce Dyrektora. |
Czy moje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany? |
Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą profilowane. |
ZASADY ROZPATRYWANIA WNIOSKÓW DOTYCZĄCYCH OBSŁUGI PRAW KLIENTA W ZAKRESIE DANYCH OSOBOWYCH
Osoba Zainteresowana (uczeń, rodzic, opiekun prawny lub inna osobą, której dane dotyczą) jest uprawniona do złożenia wniosku w zakresie obsługi jego praw wynikających z RODO, a Zespół zobowiązany jest do jego rozpatrzenia według poniższych zasad:
Osoba Zainteresowana może zgłosić wniosek do Zespołu w każdej chwili, poczynając
od 25 maja 2018 r.
Zespół rozpatruje wniosek złożony przez Osobę Zainteresowaną lub osobę działającą w jego imieniu:
- w ciągu miesiąca, licząc od dnia otrzymania żądania,
- w przypadku, gdy żądanie lub liczba żądań ma skomplikowany charakter, termin udzielenia odpowiedzi może zostać wydłużony o kolejne dwa miesiące; w terminie miesiąca od otrzymania żądania, Inspektor ochrony danych poinformuje Osobę zainteresowaną listownie o przedłużeniu terminu, z podaniem przyczyny opóźnienia.
- w przypadku niepodjęcia działań w związku z żądaniem Osoby Zainteresowanej, Inspektor ochrony danych niezwłocznie – najpóźniej w ciągu miesiąca od otrzymania żądania, poinformuje Osobę Zainteresowaną listownie o powodach niepodjęcia działań oraz możliwości wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz skorzystania ze środków ochrony prawnej przed sądem.
Osoba Zainteresowana może złożyć wniosek o realizację swoich praw i wolności. Wniosek Osoby Zainteresowanej powinien zawierać dane adresowe oraz rodzaj i szczegóły żądania.
Osoba zainteresowana może złożyć wypełniony wniosek w sekretariacie Zespołu lub przesłać do za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: idospw@wp.pl Bieg terminu rozpatrywania wniosku rozpoczyna się od dnia otrzymania przez Zespół żądania od Osoby Zainteresowanej.
Osoba Zainteresowana uprawniona jest do złożenia skargi w przypadku niedotrzymania terminu udzielenia odpowiedzi przez Zespół.
W imieniu Zespołu Inspektor ochrony danych udziela Osobie Zainteresowanej odpowiedzi na złożony wniosek na piśmie, listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, jeżeli jest to zgodne z życzeniem Osoby Zainteresowanej.
Szkoła nie pobiera żadnych opłat i prowizji za przyjęcie i rozpatrywanie wniosku.
Właściwym dla Zespołu organem nadzoru w zakresie danych osobowych jest Prezes Urzędu ochrony Danych Osobowych.
W przypadku pytań dotyczących wniosku prosimy o kontakt z Inspektorem ochrony danych pod adresem e-mail: idospw@wp.pl
Podstawa prawna: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r.).